Рекламната кампания – това е набор от рекламни дейности, предприети, за да се привлече вниманието към някои стоки, услуги, събития.
Рекламната кампания си поставя конкретни цели и задачи за успешното постигане на което се изисква внимателен и професионален подход към планирането на рекламната кампания: избор на вида рекламна кампания, способи и средства за разпространение на рекламата, целевата аудитория, рекламния бюджет и т.н.
Видове рекламни кампания
Рекламните кампании условно са разделени на следните основни видове:
1) По обекта на рекламиране:
· рекламна кампания на продукта (нов или съществуващ);
· имиджова рекламна кампания – реклама на бранд, търговска марка, компания – производител като цяло;
2) По поставените цели:
· пускане на пазара на нов продукт;
· увеличаване на продажбите на съществуващ продукт;
· поддържане продажбите на продукта;
3) По обхват:
· международна рекламна кампания;
· национална реклама на кампанията;
· регионална рекламна кампания;
· локална рекламна кампания.
4) По целевата аудитория:
· рекламна кампания ориентирана върху потребителите;
· рекламна кампания ориентирана върху продавачи и дилъри;
· рекламна кампания ориентирана върху конкурентите;
· рекламна кампания фокусирана върху не-сегментирана външна среда;
5) По използване на средствата за рекламиране:
· симплексна рекламна кампания (като се използва едно от средствата за реклама);
· комплексна рекламна кампания (като се използва определен набор от средства за реклама);
6) По продължителност на действие:
· краткосрочна рекламна кампания (до 1 месец);
· средносрочна рекламна кампания (1-6 месеца);
· дългосрочна рекламна кампания (повече от 6 месеца);
7) По интензивност на въздействие:
· равна рекламна кампания ( рекламното въздействие е еднакво разпределено във времето);
· увеличаваща се рекламна кампания (рекламното въздействие постепенно нараства);
· намаляваща рекламна кампания ( рекламното въздействие постепенно намалява).
Рекламната кампания за всеки клиент (марка, продукт, събитие) се планира индивидуално и избора на рекламната кампания се осъществява като се вземат предвид различни фактори, цели и задачи, поставени пред конкретната рекламна кампания!
Ние ценим Вашето време …
Dream Agency – Event Managament , Entertainment & Advertising
Реклама и PR | Организиране на събития | Организиране на Рекламни кампании, Промоции, Дегустации.