Всеки маркетинг започва с проблема на някой друг, а не с вашата идея. Когато хората мислят за създаването на нов продукт, необходимостта от всякакви маркетингови действия, създаване на бизнес, повечето започват с идея.
Повечето предприемачи започват с фантазии за това, какъв начин на живот искат в крайна сметка да получат. Всички тези фактори са важни, само че това са недостатъчни фактори за успех.
Може би, в крайна сметка ще успеете. Тук принципът е прост: Вие ще построите това, което искате да построите, а не това, което действително трябва.
Бизнесът не е това, което вие произвеждате, а това, до колко сте ефективни в решаването на проблеми, нещо, за което хората плащат пари.
Маркетинг е една система, която ви позволява да се реши проблема на човека по такъв начин, че разходите за неговото решаване да са по-ниски от това, което ще ви платят за това решение.
Включвайки маркетинг, вие можете да постигнете успех:
- Ако човек има проблем;
- От мащаба на този проблем (количеството хора, озадачени от този проблем);
- От неотложността на самия проблем (пирамидата на Маслоу);
- И до колко ефективно можете да изградите система за решаване на проблема.
Всяко обичайно маркетингово действие или цяла стратегия не започва с думите: „трябва да продаваме повече“. Успехът не започва с изявление на собствения проблем: „имаме малки продажби“.
Попитайте себе си и всички, които участват в това – човек има ли проблем, който ние искаме да решим с акции, идеи, продукти? Под проблем на клиента имаме предвид невъзможността човек да получи това, което иска: нужда, търсене, желание, фантазия, идеи. Това е много важно!
По този начин в основата на успешният и ефективен маркетинг са:
- Човек, готов да плати тук и сега за решаване на неговия проблем от вас. Идентифициране на проблема е повод за успех. И колкото по-остър е проблемът, толкова по-големи са шансовете за успех.
- Ако проблемът засяга само един човек, решаването на неговия проблем е просто помощ, така че не можете да изградите бизнес: или търсите хора, които имат подобни проблеми, или ще се занимавате с благотворителност.
- Ако различни групи хора са свързани с проблема (в различни региони, различни социални групи, възрастови групи), ще имате нужда от много повече ресурси и сили, за да ги разрешите, трябва да изградите канали за разпространение.
- Ако проблемът не е остър, или хората вече решават този проблем без вашата помощ, тогава ще трябва да ги търсите чрез реклама и PR.
- Обърнете внимание, ако проблемите вече са разрешени от вашите конкуренти, то да излизате на пазара без реклама за „убеждаване“, това ще бъде само авантюра.
Как да измерите ефекта от използването на маркетинга? Къде са критериите за ефективност? Е, петте точки по-горе ще отговорят на тези въпроси. Анализът на всеки от тези елементи ще покаже до колко вашият маркетинг е ефективен. Всичко започва с проблем, не с идея – това е ключът. Така че, преди да позвъните на вратата на клиента, просто се попитайте: нужно ли му е това?
В маркетинга никой не започва с въпроса „Какво искаме ние?“ Всичко започва с въпросите: „Какво иска другата страна? Какви са нейните ценности? Какви са нейните цели? Какви резултати тя иска да постигне?“