7 +1 съвета за организиране на събития с успеха на шоуто на Victoria‘s Secret

7 +1 съвета за организиране на събития с успеха на шоуто на Victoria's SecretКакво е необходимо, за да направиш едно брандирано събитие дългоочаквана част от телевизионната програма?

„Колкото повече нещата в индустрията с организиране на светски и маркетинг събития се променят, толкова повече те остават същите.“. 

Това смята американецът Иън Стюарт – президент на продуцентска фирма Done and Dusted. Тя е една от компаниите, които организират през последното десетилетие модното шоу на луксозния бранд бельо Victoria’s Secret, отразявано по цял свят. Освен по този, фирмата на Стюарт е работила и по други големи проекти, като церемонията на откриването на Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. и награждаването на героите от годината, достойни за уважение, „Heroes“ на CNN.

Стюарт разказва какво според него е необходимо, за да се брандира едно събитие ефективно, имайки предвид днешната, имунизирана за ефектите на рекламата, придирчива аудитория. Той дава следните съвети:

1. Разбирайте добре бранда си. Независимо дали планирате събитие за него или за клиент, бъдете наясно какво е съобщението, което отправяте. „За да организираме церемонията по повод 40. национален ден на Обединените арабски емирства прекарахме година в усилия да опознаем културата на страната – посетихме музеите й, архивите. Опитахме да я разберем“, разказва Стюарт.

2. Направете шоу, красиво за очите. Отминаха дните, в които поставянето на едно лого върху всичко се нарича маркетинг. Днешната претенциозна аудитория има ниска търпимост към нелогичното продуктово позициониране и непрофесионално направените билбордове. Използвайте маркетинг инструменти, които са красиви за очите и забавляват. Така ще създадете стойност за бранда си.

3. Избирайте правилните посланици. Ако става дума за избирането на рекламни лица, понякога по-голямата известност не означава по-добър ефект.

4. Публикувайте предварителни съобщения в социалните медии. Много от моментите на шоуто на Victoria’s Secret например бяха заснети и публикувани предварително в Instagram. Стюарт казва, че т.нар. „надзъртания“ в събитието, предлагани в социалните медии, може да послужат дори повече на кампанията от ТВ тийзърите и спойлърите. От тази практика само може да се спечели. Мотото й е „Да покажем на публиката процеса и да я въвлечем с нас!“.

5. Провокирайте интереса на пресата. Преди и по време на събитието очертайте истории, които да се превърнат в материали по теми. „Нямам предвид да подложите всичко на риск, но ще е хубава промяна, особено за продуцентите, да се опитаме да бъдем по-умни“, допълва Стюарт.

6. Модерирайте според обратната връзка. След всяко събитие внимателно четете коментарите и се адаптирайте към тях. Научете се да извличате конструктивната критика от неоснователни оплаквания и на пръв поглед само гневни отзиви.

7. Имайте доверие на екипа си. С толкова много неща по организацията на големи събития и церемонии, не се задълбавайте в проверката на всеки детайл. Делегирайте задължения и покажете вяра в хората си.

BONUS:

+1. Приспособявайте се и се развивайте. Всяка индустрия се променя на бърза скорост. Медийната също. Трябва непрекъснато да се адаптираме към иновациите, за да продължаваме да бъдем на пазара. 7 от 10-те най-търсени професии днес не са съществували преди 10 години, посочва Стюарт. Хората са най-добри в това да се учат как да реагират на ситуации, не в това да се тренират предварително за всяка една от тях. „Виждал съм колеги да са в треска, защото отказват да се променят. Виждал съм ги да се губят и един вид да замират. Няма значение посредникът или медията. Въпреки че всичко се промени, нищо не се е променило всъщност, защото просто искаме да виждаме интересни неща“, казва американският продуцент.

Източник сп. Entrepreneur

Организиране на събития | DREAM AGENCY