Семплинг
Какво е „Семплинг“ ? Вие питате, а ние отговаряме веднага:
Сeмплинг ( sampling ) – това е рекламна акция, представляваща раздаване на безплатни образци от продукцията. Принципа на семплинга е подобен в някаква степен на дегустацията. Разликата на семплинга от дегустацията се състои в това, че при семплинга на потребителите се раздават образци от продуктите, които имат своя опаковка. Семплинга (sampling) е способен да обхване такива групи стоки, които са трудни за тестване директно на мястото на продажба. Потребителят има възможност в домашни условия, спокойно да се запознае с образеца на рекламирания продукт, да оцени качеството, да си оформи отношение към продукта и да вземе решение за неговото закупуване. Предлагайки на хората да пробват продукта, Вие ще можете по-бързо да ги убедите в качеството на вашия продукт и да ги завоювате като постоянни потребители.
Къде се провежда семплинг(sampling)?
Семплинг се провежда обикновено там, където има най-голямо натрупване на целева аудитория. Раздаването на пробни образци на продукта (семплинг) може да се организира: в местата на продажба, на улицата, около магазина, около метрото, търговски центрове, супермаркети и др.
Какви продукти се използват в качеството на образци при семплинг (sampling)?
При провеждане на семплинг вариантите за образци на продукцията могат да бъдат много. Всичко зависи от сферата на дейност на компанията. Основното изискване при създаване на образците от продукцията се състои в това, те да съдържат малко количество от продукта. В такъв случай потребителя ще може да ползва образеца кратко време. Ако продукта се харесва на потребителя, той задължително ще го купи в пълния вариант. Особено ефективен семплинга е за стоките, насочени към широката целева аудитория, имащи ниска себестойност и предполагащи многократни покупки.
Семплинг (sampling), основни преимущества:
Семплинг (sampling) позволява в значителна степен да се увеличи обема на продажби на различните продукти. Особено ефективно е използването на метода семплинг за компании, които сега започват своята дейност. Увеличаването на продажбите става много бързо. Постига се за сметка на това, че потребителите при избора на определн продукт се ръководят основно от собствените усещания. В същото време, доста от потребителите няма да се откажат безплатно да получат неголямо количество от продукта с цел по-нататъшно решение да се придобие.
Семплинг (sampling) като метод за придвижване на продукцията на пазара е основан на известния на всички прицип „по-добре един път да пробвам, отколкото сто пъти да видя или чуя“. И това действително работи.
В промо-акциите на семплинг работят като правило промотъри клас „Gold“ – това са млади момичета и момчета с привлекателна външност и високи комуникативни навици. Не трябва да забравяте, че повече от 50% от успеха на промо-акцията зависи от правилно подбрания и добре обучен персонал.
Полезен линк: http://www.dream-agency.bg/services/промоутъри-и-хостеси-под-наем/
Dream Agency – Event Managament , Entertainment & Advertising
Реклама и PR | Организиране на Рекламни кампании, Промоции, Дегустации.