Въпроса трябва да ли да ходим на корпоративния празник на нашата компания, въобще не трябва да възниква в човек , който държи на своята кариера.
Малко вероятно е колегите и ръководството да оценят вашите лични проблеми повече от корпоративния празник.
Сами ли да отидете, или със съпругата/съпруга? Това зависи от правилата на компанията. От една страна, присъствието на втората половинка може да предизвика опасения, че ще се държи некоректно и ще ви постави в неудобно положение пред колегите и трябва през цялото време да сте нащрек. От друга страна, корпоративния празник със семействата запазва психологическия комфорт в колектива. Радостта ви няма да има граници, ако вашата половинка се окаже толкова очарователна и възпитана в общуването, че ще повиши вашата собствена оценка в очите на колегите, допринасяйки за разкриването на вашата креативност и израстване в кариерата си.
„По дрехите посрещат“ – не пренебрегвайте това вековно предупреждения. Дрехите трябва да съответстват на тематиката на вечерта, а вие трябва да изглеждате по-добре отколкото в нормален работен ден. Въпреки това, корпоративния празник не е моден подиум. Най-разумно е да държите „златната среда“, демонстрирайки своя стил и добър вкус и откривайки не достатъчно забележимата в работна обстановка яркост на своята индивидуалност. Ако дрескодът е посочен в поканата, вие трябва да го спазите. Дрехите трябва да бъдат елегантни и скромни едновременно. Истинската елегантност се цени високо, защото умело се съчетава с простотата.
Старайте се да не обсъждате работни проблеми, както не позволявайте на колегите да го правят, отклонявайте ги от темата. Поговорете за хоби, за изкуство, делата на държавата и т.н. В края на краищата поговорете за времето, както правят възпитаните англичани, когато вече няма за какво да говорят. Но не и за работа.
Как да се държим с нашия шев на корпоративния празник? Не забравяйте за бдителността. Никакво фамилиарничене. В повечето случаи това е прикрита провокация. Помнете, че „големия брат“ ви провокира, за да направи много важни заключения. Вековният опит на придворния етикет, използвани в церемониите на общуване с висшестоящи велможи е напълно уместен в трансформиран вид при общуването с ръководството на колектива:
- Приемайте всички предложения на началника;
- Ако той не е предразположен да общува с вас, вие също мълчете;
- Влизайте в диалог само, ако той се обърне към вас;
- Осъзнайте, че беседата в вас трябва да му бъде интересна;
- Ако откриете невежество в него, направете се, че не забелязвате;
- Не бъдете многословни, не го прекъсвайте, не го изморявайте с разговор и ерудиция, за да не загуби желанието да общува с вас на корпоративния празник и в колектива като цяло.
Значимостта на тези съвети ще оцените този, който попадне в деликатната ситуация на внимание на началника на корпоративния празник.
Не прекалявайте с алкохола. Има много случаи, в които професионален служител не получава повишение в длъжност само защото в очите на ръководството и колегите, маниерите му на корпоративните празници, меко казано, не са печеливши. Корпоративния празник не е сбирка сприятели. Вашите колеги трябва да видят, че сте в състояние да контролирате себе си.
Времето за събиране на гостите е 30-35 мин. В редица случаи на поканите пишат два часа, например, 20 ч. и 20.30 ч. Това означава: напитките ще бъдат в 20 ч., а вечерята в 20.30ч. Не е прието да се закъснява повече от 15 мин. от указаното време. Сътрудниците не пристигат след ръководителя. Гостите си тръгват в обратен ред: ръководителя тръгва пръв, а останалите по реда на длъжностния статус.
Ако в компанията е прието да се взема останалата храна и напитки за вкъщи, може да последвате примера на другите и да вземете нещо със себе си. Но ако няма такова правило, по-добре не се опитвайте да изнесете нещо, за да не ви лепнат клеймо „скъперник“ или нещо подобно.
Как да се държим на корпоративния празник на дансинга? Корпоративните танци не трябва да бъдат предмет за безпокойство в умовете на противоположния пол. Бъдете скромни и по-скоро сдържани в движенията си. Всичко е добре в мярка. Не се опитвайте да заведете всички на дансинга. Не се опитвайте да поканите директора в присъствието на съпругата му. Ако все пак танцувате с началника, на излизайте извън пределите на приличието: дръжте се вежливо и говорете на отвлечени теми.
Ако сте обидили някой по време на корпоративния празник, не се преструвайте, че нищо не се е случило. Намерете смелост да се извините.
В разгара на празника, когато откриете, че всички Пепеляшки се превръщат в принцеси, а лелите в добри феи, въздържайте се от флирт и подобни разкази от личния живот. Помнете, че феите и принцесите ще останат на празника, а сутринта пред вас ще застанат колеги и ръководители, посветени във вашите доста лични истории, способни завинаги да съсипят репутацията ви в компанията. Ще бъдете на висота, показвайки през цялата вечер на колегите дружеско разположение.
Правилата за поведение на корпоративния празник могат да бъдат пренебрегнати. Но ако за вас е важна репутацията ви в колектива и вие не сте планирали този празник като последен в тази компания, помислете и си изработете статут на твърди норми и правила за поведение на корпоративни събития. Нека най-добрия ви приятел на корпоративния празник бъде самоконтрола. Може да загубите репутацията си ( за която сте работили дълго време) за миг, заради неадекватното ви поведение на корпоративния празник, от което може да зависи и вашето повишение, както и да се отрази на личния ви живот. Дръжте се така, че на следващия ден да отидете на работа в добро настроение и чиста съвест.
Ние ценим Вашето време …
Dream Agency – Event Managament , Entertainment & Advertising
Организиране на сватби и годежи | Организиране на събития | Организиране на личен празник