Рекламата заема едно от най-важните места в системата на маркетинговата комуникация.
Рекламата като маркетингова комуникация
Рекламата е съставна част на маркетинга, чиято мисия е да се осигури популяризирането на стоки на пазара чрез различни рекламни средства:
- печатни рекламни продукти;
- външна реклама;
- телевизионна реклама;
- реклама по радиото;
- реклама в Интернет;
- реклама в местата на продажба;
- промо-акции;
- директен маркетинг;
- PR-акции и други.
Комуникативни характеристики на рекламата
Рекламата като маркетингова комуникация има следните характеристики:
- способност за едностранна насоченост на рекламното обръщение от продавача към клиента: ответната реакция на получателя ( решението за покупка на потенциалния клиент) носи вероятностен характер и може да бъде отложено за дълъг период от време;
- способност към убеждаване: многократното повторение на рекламните доводи оказва определено психологическо въздействие на потребителя и го насърчава да купува рекламирания продукт;
- не претендира за безпристрастност: в рекламното общуване особено внимание се отделя на ползите от рекламирания продукт, които могат да бъдат преувеличени;
- не личен характер: комуникативния сигнал постъпва към потенциалния клиент чрез различни видове посредници ( разнообразни рекламни носители, средства за масова информация, акции и др.)
Комуникативни задачи на рекламата
Рекламата като маркетингова комуникация ефективно решава следните задачи:
- информиране (формиране на осведоменост за даден продукт, събитие, фирма и т.н.);
- позициониране на продукта на пазара, създаването на „собствено лице“, различно от това, на конкурентите;
- увещание (последователно формиране образа на продукта, компанията, убеждаване на клиента да извърши покупка; насърчаване за покупка и т.н.);
- напомняне ( задържане в паметта на потребителя на информация за продукта, поддържане на осведоменост);
- задържане на лоялните потребители, затвърждаване на предпочитанията.
Всички комуникативни задачи на рекламата се свеждат до постигане на основните цели на системата на маркетинговата комуникация: формиране на търсенето и насърчаване на продажбите.
Ние ценим Вашето време …
Dream Agency – Event Managament , Entertainment & Advertising
Реклама и PR | Организиране на Рекламни кампании, Промоции, Дегустации.