Практиката на BTL- рекламата, използваща BTL-инструменти показва своята продуктивност. В нейните рамки има все по-голям брой форми, методи, техники. Някои от тях са били вече проверени във времето и благополучно класифицирани от маркетинговата теория.

Въпреки това, никога не е излишно да се свери теорията с практиката. С оглед на това ще разгледаме какви видове BTL- инструменти, които се използват днес за различните видове продукти и постигане на различни рекламни цели.

Ще започнем с това, кои BTL- инструменти вече са традиции, на базата на потребителски промоции.

Дегустация – промо мероприятие, по време на което се предлага на потенциалните клиенти безплатно да пробват вкусовите качества на продукта. Главната цел на дегустацията е осъществяване на първа покупка от страна на потребителя. Обикновено се организира в супермаркети, магазини за хранителни стоки и големите търговски центрове.

Събитие (special events) – ярки, запомнящи се мероприятия ( градски празници, спортни събития, фестивали, концерти, клубни партита), съчетаващи в себе си ATL-, BTL- и PR-технологии, които привличат вниманието на целевата аудитория чрез различни информационни канали, взаимно подсилващи се, благодарение на ефекта на синергията.

Консултация – разказ за продукта, най-често в местата на продажби. Листовки (leafleting) – раздаване на листовки в местата с висока проходимост ( централни улици, пазари, градски празници и т.н.).

BTL-instrumenti-1

Лотария – събитие с възможност за получаване на ценен подарък за покупка дори на един продукт. Акциите са мигновени (instant win – незабавна печалба, за която може да се разбере веднага след извършване на покупката) или с отложено разиграване на печалбата ( това се случва веднага в края на акциите сред участниците в лотарията).

Подарък за покупка – гарантиран подарък, получен от купувача за покупка на определено количество стока. Цената на подаръка обикновено е не повече от 30% от стойността на покупката. Обикновено подаръка е логически свързан с предлагания продукт ( ядки към бира, запалка към цигари и т.н.).

Превключване (switching) – замяна на продукция на конкурента ( често не пълна опаковка) с нов пакет, насърчаван продукт от марката. Целта на организаторите е клиента да превключи на неговата марка. Превключванията са особено популярни в популяризирането на тютюневите изделия. Семплинг е безплатно разпостранение на пробни образци от рекламирания продукт. За разлика от дегустациите семплинга може да има собствена опаковка. Обикновено се прилага при въвеждане на нов продукт на пазара.


Ние ценим Вашето време … 

Dream Agency – Event Managament , Entertainment & Advertising

Реклама и PR  | Организиране на събития | Организиране на Рекламни кампании, Промоции, Дегустации.

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • 12 − one =