Директен маркетинг е популярен рекламен инструмент, насочен към конкретен потребител, позволяващ да се работи с човека лично.
Този вид реклама има много предимства, първото от които е реалната ефективност.
Как работи директният маркетинг?
Днес легалното разпространение на рекламата носи страхотни печалби, ако това е в интерес на потребителите. Добре изработени имейл призова потребителя до реалните действия.
Директен маркетинг включва различни сфери на дейност. Особено внимание заслужава банковия сектор, който успешно насърчава своите услуги и поддържа отношения с клиентите именно благодарение на навременното изпращане на писма.
С помощта на директния имейл вие можете да решите следните 5 задачи:
- Създаване на нов бизнес – нещо, което всеки от нас рано или късно се налага да направи.
- Поддържане на съществуващия бизнес с помощта на не натрапчиви или настойчиви обръщения.
- Въвеждане на вашите клиенти на качествено друго ниво на предоставяните от вас продукти или услуги.
- Cross-продажби на допълнителни продукти и услуги.
- Осигуряване на повторни продажби.
След като сте определили какви задачи смятате да решавате, идва време да усвоите 8 идеи, чрез които директния имейл маркетинг работи най-добре:
- Когато можете да определите вашата аудитория ясно. (Ако не сте в състояние да идентифицирате вашата целева група, то тогава той няма да работи ефективно).
- Когато точно можете да стигнете до вашата целева група. (Определянето е само началото, следващата важна стъпка е да стигнете до нея с помощта на вашето съобщение).
- Когато има какво да кажете. ( Ако вашето съобщение е комплексно, състоящо се от няколко части, разнообразно и уникално, имейла ще работи).
- Когато продуктът / услугата предполага повторни продажби, т.е. трябва да се купува отново и отново.
- Когато трябва да контролирате целия процес на продажби и не искате между вас и тези, които вземат решение за покупка да има посредници.
- Когато трябва да се изгради модел, който може да бъде повторен от други.( Тогава вие определяте стандартите и предоставяте своя модел за използване от други).
- Когато другите канали за разпространение не работят достатъчно добре, за да стигнете директно до целевата аудитория.
- Когато трябва да се обърнете към ограничена аудитория.
Ще ви предложим някои доказани способи да накарате писмата да работят по-добре:
- „Дразнете“ вашата аудитория, започвайки съобщението още на плика;
- Започнете с вашето най-добро предложение;
- „Показвайте и разказвайте“ с помощта на нагледни изображения;
- Опитайте се да изненадвате и дори да шокирате! Нещо различно, уникално, необичайно.
- Изобразявайте хора върху плика. Решенията за закупуване вземат хора, а не фирми и асоциации;
- Говорете за ползите на вашата аудитория;
- Пишете факти и цифри направо на плика. Това ще привлече вниманието и ще ги накара да погледнат какво има вътре;
- Използвайте снимки. В тях хората вярват повече отколкото на илюстрации;
- Използвайте пликове с прозорец, за да се вижда поне нещо;
Ако използвате поне някои от нашите съвети, вашия директен маркетинг ще бъде по-успешен.