Еvent-marketing, или събитиен маркетинг. Всеки ден информационна лавина от всякакви съобщения, оферти, реклами и други подобни се срива върху съвременния човек. За повечето от нас това не е нищо повече от комуникационен спам.

event-marketing

Не е трудно да се досетите, че отделния индивид е способен да възприема и обработи само малка част от цялата информация. При тези условия е все по-трудно компаниите да завладеят вниманието на потребителите.

Така, че ние трябва не само да забележим информационното послание и да го отделим от останалите, но и да го запомним. И тъй като старите маркетингови инструменти губят ефективността си с течение на времето, участниците в рекламния бизнес са принудени да въведат нови.

Директната реклама е добра, но днес традиционният начин на комуникация не е достатъчен. Затова се появяват най-различни усъвършенствания и филигранни трикове, които подпомагат и подобряват ефекта на класическо медийно тегло.

Един от инструментите, предназначени за решаване на тази конкретна задача, е event-marketing. Това е начин на популяризиране, чиято цел е изграждането и укрепването на имиджа на марката чрез организиране на нестандартни акции или, както още се наричат, специални събития.

Аз чувам и забравям. Аз виждам и помня. Аз чувствам и разбирам.“ Тази мисъл принадлежи на Конфуций, който казва това през 450 г. пр. Хр. Въпреки, че имаш чувството, че става дума за съвременния рекламен пазар. Формирането в човек на някакво лично отношение към марката може да стане по различни начини, но най-ефективният е да му дадете тази възможност да почувства и по този начин да получи реален, буквален опит с марката.

Култ към марката

Теоретично всичко изглежда ясно, но на практика не е така. Това или онова събитие специално ли е и ще изиграе ли то точно ролята, която му е отредена? Какво отличава event-marketing от корпоративно мероприятие, спонсорство или друга маркетингова активност? Такива въпроси възникват доста често.

В действителност, при всичките разнообразия от въплъщения, в случая event-marketing има няколко основни разлики, позволяващи да не се бърка с други мероприятие. Марката трябва тотално да присъства в събитието на всяка крачка, навсякъде и във всичко, като се започне с логото на компанията на билбордове, брошури, сувенирна продукция и завършвайки със самия сюжет на събитието. Посетителят не трябва нито за минута да забравя кой е организирал неговото свободно време. Еvent-мероприятието непременно има запомнящо име, което трайно се асоциира с марката.

Всичко, което се случва, трябва да бъде пряко свързано с марката. Еvent-мероприятието трябва да привлече аудиторията, идентична на целевата група на потребителите на продукта. Така че, не случайно при разработката на концепцията за Nokia е избран сноуборд, а Coca-Cola редовно провежда състезания по футбол.

Всичко трябва да бъде на своето място. Ще бъде нелепо провеждането на футболен мач за популяризиране на нова линия декоративна козметика, тъй като жените не се интересуват от футбола в по-голямата си част. За жените като специално събитие е много по-подходящо, да речем, модно шоу. Но тук трябва да вземете под внимание различните нюанси. Еvent-мероприятието трябва да носи същото емоционално натоварване като марката.

Изборът на неподходящо събитие може да окаже неблагоприятно въздействие върху имиджа на марката или може да не се свързва правилно. Например, елитната козметика трябва да подчертае определена селективност на продукта и съответно на неговите потребители, което означава, че тя не трябва да се представя на твърде отворени, демократични акции.

И да добавим, че обикновено парти по случай юбилей на компанията няма никакво отношение към event-marketing. Въпреки че годишнината може да послужи като добра причина за организирането на специално събитие. Но това вече е друга тема.

Прочетете още: 

„Разработване на маркетингова стратегия“

Осъзнаване стойността на марката“

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • eighteen + 19 =