Нека накратко да формулираме причините за ниската ефективност на огромния брой промо-акции.
Пазарът на ТВ рекламите вече е разработен, и ако вие имате основната идея за марката, създаването на рекламен клип е въпрос на пари. Що се отнася до организирането на публично събитие, това не е толкова просто. На пазара на BTL практически няма специализирани компании, готови да решат задачи, подобни на телевизионната рекламна скала. Има само определен брой организации, готови да организират дегустации и да експериментират с промо-акции.
Много хора погрешно вярват, че BTL – това са всички добре познати стандартни техники: дегустация, раздаване по улиците или спонсорство. Всъщност такъв лош набор се използва единствено поради липсата на практика на нестандартни маркетингови ходове и недостатъчна квалификация на рекламните агенции.
При провеждането на стандартни промо-акции е възможно да не се вземат предвид особеностите на продукта, особеностите на целевата аудитория, което означава, че няма конкретни изисквания към изпълнителите, тъй като много хора се опитват да спестят – просто да намерят по-евтин персонал или изпълнител.
Рекламният шум непрекъснато нараства и стандартните промо-акции в магазините предизвикват все повече отрицателни резултати от посетителите и изискват все по-голям професионализъм от изпълнителите.
Отстраняването на тези недостатъци е въпрос на време. Несъмнено рекламният пазар ще се развие. Но вече е възможно да се отделят работещи маркетингови инструменти, като инвестициите могат да доведат до максимално увеличение обема на продажбите:
Маркетингови кампании в Интернет. Към днешна дата, на практика много компании не използват възможностите на Интернет, което е явен пропуск в света на постоянно растящата аудитория на тази всемирна паяжина. Създаване на мощен забавен портал с ролеви и флаш игри, чат стаи, запознанства, новини, забавления и др., не само ще привлече в сайта целевата аудитория, но и ще изгради с нея преки маркетингови комуникации.
Нестандартни промо-акции. Това, че много компании ще продължат активно да провеждат промо-акции в местата на продажби и в други места с голяма концентрация на целевата аудитория, не се съмняваме. Във връзка с това, искаме да ги предупредим срещу злоупотребата с такива дейности като дегустация или две за цената на едно, това не работи добре сега, а в бъдеще ще работи още по-зле. Друго нещо са нестандартни действия. Ако например, вие продавате бира, може да проведете нестандартна акция масово къпане в басейн, пълен с бира, или провеждане на фънки-митинги, или нещо друго нестандартно и интересно, което ще привлече голяма част от вашата целева аудитория. В допълнение към живото внимание към целевата аудитория, подобни дейности могат да осигурят допълнителни PR.
Създаване на нови клубове по интереси или подкрепа на вече съществуващи. В съвременното общество, все по-важна роля играят различните обединявания на общности на интереси – от ВИП-клуб, любителите на някоя марка автомобил, до феновете на футболния клуб ЦСКА.
Нестандартна работа с търговски обекти. Често организаторите на промо-акции забравят, че мястото за промоцията не трябва непременно да бъде супермаркет, а самите активни участници не е задължително да са наети служители. Необходимо е да се въвличат възможно повече служители от търговския персонал. Освен това, трябва да се прави така, че те да не се досещат, че ги манипулират. Например, е възможно да се разнообрази живота на продавачите зад сергиите, на щандове и палатки с голяма полза за стоките, които те продават.
От уста на уста. Насоченото и твърдо контролиране на слухове, разкази, анекдоти, провокативна информация и т.н. може да доведе до голямо търсене за определена продуктова категория.
Всъщност играчите на този пазар сега се сблъскват с несигурността в маркетинговото планиране, но на практика никой не осъзнава какъв огромен шанс за значително подобряване на позициите си на пазара имат компаниите, които преди другите измислят и реализират ефективна замяна на телевизионната реклама.