Вирусният маркетинг не е толкова наука, колкото придобит в течение на времето опит. Освен това, за да се направи вирусна кампания трябва да се следват някои правила. 

Myths-Of-Viral-Marketing

Вирусният маркетинг е толкова ефективен, колкото другите видове реклами

Въпреки всички предимства на вирусния маркетинг, трябва да сте практични. Дори най-добрата вирусна кампания няма да помогне, ако продуктът не е с високо качество, ако има неадекватна цена или се разпространява неадекватно. За да се разкрие истинският потенциал на вирусния маркетинг, той трябва да се комбинира с други видове рекламни дейности.

Вирусният маркетинг трябва да бъде подкрепен от стандартните форми на комуникация

Раздвижването, което се проявява в самото начало на всяка вирусна кампания, има свойството да изчезва бързо. Обикновено този период не трае повече от две седмици. Не забравяйте, че вирусният маркетинг е нещо блестящо и вълнуващо, но няма нищо по-скучно от вчерашните новини. За да подкрепи интригата, компанията трябва да използва допълнителни средства за комуникация.

Твърде щателното планиране и активно участие могат да убият вирусната кампания

Както всички други, и вирусните кампании трябва да бъдат правилно планирани, преди да могат да бъдат пуснати. Но след като вирусът бъде пуснат струва си да му отделяме много по-малко внимание. Опитите за влияние и коригиране на посоката ще имат по-скоро негативни последици. Една компетентна грижовна вирусна кампания трябва да бъде самостоятелна и да стои твърдо на краката си.

Изключително провокативните и остри кампании са сложен бизнес

Силните вирусни кампании трябва да бъдат незабравими и интригуващи. Но въпреки това компаниите трябва да изключват твърде провокативни неща. Границата между провокативна и напълно неподходяща е твърде тънка, тя трябва да се почувства.

Ефективният вирусен маркетинг се нуждае от късмет и усет

Понякога разликата между успешна и неуспешна вирусна кампания не е напълно очевидна, и внимателно планираната кампания, направена съгласно всички правила, внезапно се превръща в неуспех. Следователно, мениджърите трябва да вземат под внимание, че не винаги окончателният резултат съответства на очакванията. Това може да бъде причинено от най-непредсказуемите обстоятелства. Това, което вчера възхищава и удивлява хората във вирусната кампания, днес може въобще да не работи. Вкусовете на потребителите могат да се окажат неочаквани.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • nineteen − 13 =