Рекламната компания е набор от взаимосвързани промоционални дейности, които се определят от конкретен времеви интервал. Провеждането на рекламната кампания се осъществява по ясно определени принципи. Ясната стратегия и правилно поставените цели и задачи стават залог за успешното популяризиране на всеки продукт или услуга на пазара.

Tseli -i- zadachi- na -reklamnata -kampania-2

Необходимост от рекламната компания се появява:

  • при навлизането на нов тип продукт на пазара;
  • когато се разширяват направленията на предприятието;
  • за конкуренция на пазара;
  • когато търсенето намалява;
  • за формиране името и престижа на фирмата.

Каквато и да е причината за рекламната кампания, основната й цел е да „привлече“ интереса и вниманието на потенциалните купувачи към продукт или услуга. Целта се постига чрез добре планиран план.

Най-често за такива компании се канят PR-мениджъри и рекламни специалисти, които създават план за действие:

  • Първо, определя се категорията хора, към които ще се насочва рекламата;
  • Анализът на пазара, проверка на конкурентоспособността;
  • Разработва се комплекс от мероприятия, които ще бъдат най-ефективни;
  • Избират се маркетинговите комуникации, с помощта на които ще се осъществява рекламната кампания;

Най-важното в определянето на целите и задачите на рекламната компания е по най-краткия път да даде максимално количество информация на голям брой потребители за продукта или услугата. Целта на рекламата е да се предизвика правилната реакция от потенциалния потребител.

В резултат на това се отличават следните цели на рекламните кампании;

  • Да информира купувача за рекламирания обект;
  • Да формира положително отношение към рекламирания обект;
  • В маркетинга има три групи задачи, които се поставят при определяне на целите за рекламна кампания:
  • информиране – информиране на потенциалния потребител за рекламния обект;
  • убеждаване – да убедите потребителите, че обектът има предимства спрямо конкурента;
  • напомняне – постоянно напомняне на аудиторията за обекта.

Задачите се поставят въз основа на намеренията, стратегиите на рекламодателя, както и на целевия пазар.

Рекламните компании могат да бъдат класифицирани:

  1. По мащаб:
  • международни – обхващат няколко страни;
  • национални – покрива жителите на страната;
  • регионални – за конкретен регион;
  • локални – засягат една местност.
  1. По обекта на рекламата: продукт, услуга, човек, идея.
  2. По целева насоченост:
  • информационни – за рекламиране на нов продукт;
  • убеждаващи – за бърза консумация на стоки или услуги;
  • напомнящи – за поддържане на продажбите.
  1. По способи на разпостранение – радио реклама, телевизия, външна, филмова реклама, печатна реклама.

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • 19 − thirteen =