Повечето търговски организации, независимо от техния размер, след стартирането на нови маркетингови кампании ,генерират загуби през първите три месеца, поради факта, че те са неефективни. Кои са причините за неефективността на маркетинговите кампании.
Причина 1. Планирате бюджета си за тримесечие
Някои маркетингови стратегии (като например маркетинг на съдържанието) са ефективни само ако се провеждат непрекъснато за достатъчно дълъг период от време. Ако те спрат и след известно време започват по нов начин, няма да имат ефект.
Ето защо трябва да определите бюджета си правилно, като се има предвид вида на маркетинговата кампания, която планирате да проведете. Не очаквайте да използвате определени методи за няколко месеца и след това да действате въз основа на резултатите. Т.е. да ги актуализирате, ако са ефективни, или да ги изоставите в случай на неуспешен резултат.
Вашите инвестиции в входящия (inbound) маркетинг едва ли ще се изплатят през първите три месеца.
Разбира се, ако изберете рекламна кампания с плащане на клик, можете да направите пауза, ако няма достатъчно приходи. Повечето маркетингови кампании обаче функционират по различен начин. Оттук и заключението: планирайте маркетинговия си бюджет на годишна база, а не на тримесечна база.
Причина 2. Вие подражавате на своите конкуренти
Много бизнесмени не могат да устоят на изкушението да копират методите на своите конкуренти. Вместо да показват малко творчество, те просто използват готови решения и след това се чудят защо резултатите от техните маркетингови кампаниине не са добри.
Работата е там, че методите, които са се доказали ефективно за вашите конкуренти, не винаги са от полза за вашата компания. Представете си, че вашите конкуренти са се занимавали с контекстна реклама вече няколко години. Тъй като в системата Adwords имат по-висок качествен рейтинг, те ще плащат по-малко за всяко кликване. Ако току-що сте започнали подобна кампания, като сте решили да подражавате на конкурентите си, тогава вашият качествен резултат ще бъде по-нисък и следователно ще трябва да платите много повече.
Използвайте креативни маркетингови тактики, вместо да харчите много пари за традиционните канали, използвани от вашите конкуренти в техните маркетингови кампании. Вече не можете да оправдаете бездействието си поради липса на пари, защото има много ефективни начини за привличане на клиенти дори при ограничен бюджет.
Причина 3. Вашите маркетингови методи не се финансират сами
Постигането на положителна възвръщаемост на инвестициите във възможно най-кратък срок не е лесна задача, но въпреки това е осъществимо. За да го приложите, трябва да разделите маркетинговите си кампании на две категории. Първата от тях трябва да е насочена към печалба през следващите няколко месеца, а втората – за печалба в дългосрочен план.
Кампании, като например реклами с плащане на кликване или реклами за повторен маркетинг, генерират приходи в рамките на един или два месеца. И методите, като оптимизация на търсещи машини, SMM маркетинг и маркетинг на съдържанието, се изплащат в дългосрочен план.
Преди да започнете маркетинговата си кампания, препоръчително е да използвате няколко метода, които ще ви осигурят бърз доход. Трябва да използвате няколко тактики, а не една, защото не всяка от тях ще доведе до очакваните резултати.
След като започнете да печелите пари с текущи кампании, можете да започнете да инвестирате в дългосрочни кампании. По този начин ще намалите финансовите загуби, тъй като вашите маркетингови кампании ще започнат да се финансират сами.
Причина 4. Не увеличавате печалбата си до максимума
По всяка вероятност обръщате повече внимание на рентабилността на всяко посещение във вашия сайт, отколкото на постоянната стойност на клиентите.
Да речем, че изразходвате 15 000 лв. за рекламна кампания на базата на принципа „заплащане на клик“ и в замяна получавате печалба от 30 000 лв. Това е такава кампания, която изглежда успешна за повечето от нас, така че наблюдаваме доходността на всяко посещение.
По-важен фактор обаче е продължаващата стойност на клиентите. Например, ако установите, че един клиент ви носи печалба от 30 000 лв. през първата година и през първите три години 150 000 лв., хипотетично можете веднага да похарчите за маркетинг до 149 990 лв, тъй като нямате други разходи. Да предположим, че не искате да изразходвате толкова голяма сума, за да привлечете клиенти. Въпреки това, ако увеличите рекламните си разходи с реклама с плащане на клик от 15 000 лв. до най-малко 30 000 лв., ще откриете, че можете да привлечете пет пъти повече клиенти. Може би няма да спечелите пари веднага, но в дългосрочен план вашата печалба ще бъде много по-голяма.
Оптимизирането на маркетинговите Ви кампании не трябва да се основава на печалба за всяко посещение на сайта. Вместо това трябва да се съсредоточите върху показатели за дългосрочна стойност, тъй като те ще ви помогнат да привлечете повече клиенти и да получите по-висока печалба.
Причина 5. Вие се концентрирате само върху трафика, като пренебрегвате нивото на конверсия
Повечето търговци смятат, че увеличаването на трафика е най-важният компонент на всеки маркетингов план. Проблемът обаче е, че несигурният трафик не винаги гарантира по-висока печалба.
Отговорността на маркеолозите е не само да стимулира трафика на сайта, но и да превърнат потенциалните клиенти в постоянни. Това означава, че те трябва да контролират разходите за нерелевантния трафик и също така да търсят начини да променят настройките на уеб страницата и съдържанието, за да увеличат процента на реализация. В този случай значението на тестовете A / B се увеличава. Трябва да ги включите в маркетинговия си арсенал. Представете си: ако можете да увеличите конверсиите 2-3 пъти, тогава ще ви трябва 2-3 пъти по-малко разходи, за да привлечете нови клиенти.
Ще се наложи да се запасите с търпение
Маркетинговата стратегия е не по-малко важна от самите маркетингови тактики. Преди да стартирате нови маркетингови кампании, трябва ясно да формулирате целите си и да определите най-ефективните начини за постигането им. Стратегията е като фенерче, което осветява пътя ви: без него просто ще се скитате в тъмнината и ще губите време и пари за нищо.
Не се стремете да получите всичко и веднага, всяко нещо с времето си. Можете ли например да построите пететажна сграда за три месеца? Или да загубите 10 кг за една седмица? Може би ще се справите с тези задачи, но резултатите, които ще получите, ще бъдат само временни. Ако се фокусирате върху дългосрочен успех, включително в областта на маркетинга, ще трябва да сте търпеливи. Ако се фокусирате върху дългосрочен успех, в това число и в сферата на маркетинга, ще трябва да се запасите с търпение.