Искате да рекламирате нов продукт или вече сте зает да популяризирате наличния продукт? Представяме ви интересни чуждестранни рекламни проучвания в областта на рекламата и маркетинга, които ще Ви позволят да направите рекламата си още по-добра.
Всяка година маркетингови агенции, рекламни институти и различни уебсайтове провеждат изследвания и рекламни проучвания в областта на рекламата и маркетинга. Предлагаме Ви някои от тях:
- РЕКЛАМА И СЕКС
Sex sells? Учени от Канада са открили, че реклама с голи тела, при която сексуалният акт е ясно демонстрирана, действа като възпиращо средство за жените и съответно не постига желания ефект. Мъжете възприемат подобна реклама положително. Причината за това са разликите в психологията на мъжете и жените и отношението към сексуалните отношения. Изследователи от Университета на Британска Колумбия са намерили идеалното решение. Наличието на положителен емоционален компонент (например, подтекст: влюбена двойка) и наличието на хармонични взаимоотношения в еротичната реклама я прави привлекателна както за мъжете, така и за жените.
В същото време, измислената предистория, в която мъжът е изневерил на своята жена, има съвсем противоположен ефект. В друго рекламно проучване се установило, че колкото по – емоционална е рекламата, толкова по-безполезна е тя. Потребителите са склонни да се съсредоточат повече върху изображението, отколкото върху коя марка се рекламира.
- ЕФЕКТИВНА РЕКЛАМА B2B
Според рекламни проучвания на 160 търговци от областта на B2B, рекламата с използването на ключови думи е най-популярната в тази област. На второ място е традиционната онлайн реклама, а на трето място е рекламата в специализирани списания. Причината е очевидна: ключовите думи ви позволяват да отделите целевата аудитория. Също така, има и специални търсачки, които ви позволяват да се обърнете чрез с рекламата към представители на бизнеса.
- РЕКЛАМА ЕДИН КЛИК
Какво мислят обикновените потребители за онлайн рекламирането? TOMORROW FOCUS Media изследва около 2000 анкетирани за онлайн реклама. Три четвърти от анкетираните (85%) отговорили, че вероятността да щракнат върху рекламен банер е намалена до нула. В същото време рекламата в Интернет привлича най-голямо внимание. На второ място е рекламата по телевизията, на трето място радиото и на четвърто място СМИ. Какво да правим? В друго рекламно проучване TOMORROW FOCUS Media било открито какъв вид реклами предпочитат потребителите. На първо място, това е естествена реклама (native), преплетена в контекста, както и реклама с голям размер на смартфон и Pre-roll – реклама под формата на движещи се изображения пред видеоклип.
- STAR РЕКЛАМА
Рекламирането на знаменитости набира скорост: през последните години броят им се е увеличил с 50%. Експерти от Celebrity Performance научиха какви критерии играят най-голяма роля при избора на знаменитости за потребителите и компаниите. На първо място това е актуалния рейтинг на звездите. Следва популярността и нивото на доверие сред целевата група. За 75% от анкетираните хармонията и цялостното съответствие на имиджа на знаменитост и рекламираната марка също са важни.
- КАКВО ИСКАТ ЖЕНИТЕ?
Mediaanalyzer направи рекламни проучвания на 200 жени, за да разбере какъв вид реклама харесват жените. Жените придават голямо значение на хумора и сатирата в рекламата. Освен това те не искат да виждат клишета в рекламата, включително и за себе си, например, да се видят като безпомощни в областта на технологиите и финансите. Също така не харесват в рекламата момичета модели (предпочитат естественото), еротиката и избледнели сиви цветове.