Маркетингът не е само важна част от успеха на бизнеса, той е основата за успешните продажби. И ако няма продажби, всяка компания ще престане да съществува.

Какво е маркетинг?

Терминът „маркетинг“ обхваща много различни видове дейности: всички те са свързани с продажбата на продукти и услуги на вашата компания. Например рекламата е най-очевидната маркетингова дейност, но стартирането на рекламна кампания се предхожда от проучване на потребителските предпочитания. Основната цел на това проучване е да се намери най-подходящото за потребителските характеристики на услугите на компанията спрямо реалните нужди на клиентите. Нивото на обслужване, дизайнът на офиса или уебсайта също е форма на маркетинг, тъй като те помагат да се подчертае съответствието на услугите с очакванията на клиентите.

Единственото нещо, което не е маркетинг, според някои маркетингови експерти, е самият акт на продажба, който е резултат от маркетинга.

Marketing plan concept. Searching and targeting, planning and earning.

Какъв е конфликтът между навика и маркетинга

Какво правят повечето собственици на малки фирми всеки ден? Те имат бизнес визия: да предлагат най-добрия продукт на пазара, да работят извън конкуренцията и да обслужват много щастливи и доволни клиенти, които говорят за тяхната компания от години. Но вместо да правят план за постигане на всичко това, те идват ежедневно в офиса и работят усилено, разчитайки само на това, с което лесно могат да се справят.

Това е да купуват евтино всякаква реклама или да продавате продуктите си с отстъпка, надявайки се да привлечете подходящите клиенти, които ще оценят високо работата ви и са готови постоянно да плащат за услуги. След това те очакват всички тези клиенти да разкажат на своите приятели и познати за тях.

Очевидно бизнесът трябва да може да планира успех. Собственикът на малък бизнес трябва да определи целите и задачите:

  • Какво ще стане двигател на продажбите?
  • Какво ценно можем да предложим на пазара?
  • Какво ниво на обслужване е необходимо за подсигуряване?
  • Как можете да постигнете качествено обслужване?
  • Какво трябва да се направи за това?
  • Как ще бъдат популяризирани услугите?
  • Кого трябва да поканя за сътрудничество?

Или да оставите всичко, както е, и да продължавате да се надявате, което лесно се постига и е евтино, като разчитате само на някои резултати. Но тези резултати отразяват ли успеха, който собственикът на малък бизнес иска да постигне?

Всеки бизнес се нуждае от стратегия

marketing-1

На практика маркетинговата стратегия засяга всички функции на бизнеса. Координирането на различните отдели на компанията въз основа на маркетингов план е от решаващо значение за справяне със смущения и пропуски в качеството на услугите. В резултат маркетингът увеличава реалната печалба на предприятието. Маркетинговата стратегия разглежда всички области на малкия бизнес през призмата на задоволяване на добре познатите и скрити нужди на клиентите, като помага на маркетолозите да осигурят приходи.

Маркетинговите стратегии обхващат такива важни аспекти на бизнеса като:

  • Определяне на необходимостта от услуги чрез проучване на потребителските предпочитания, за да се идентифицират най-ефективните модели за продажба на подобни продукти на пазара.
  • Промяна на потребителските характеристики на предлаганите услуги на пазара или създаване на нови в съответствие с реалните нужди на клиентите.
  • Определяне как най-добре да привлечете потенциални клиенти, като ги информирате за вашите продукти, убеждавайки ги да купуват услуги.
  • Създаване на рекламни кампании въз основа на най-ефективния начин за достигане до потенциални клиенти.
  • Поддържане на взаимоотношенията с клиентите чрез последващи промоции и програми за лоялност.

Опростяване на процесът на разработване на продукти

Маркетинговата стратегия помага на малкия бизнес да създава нови услуги с най-добър потенциал за печалба. Това се дължи на факта, че маркетинговото планиране започва с проучване на пазара, като се вземат предвид нуждите на оптималния целеви пазар. Използвайки информация за търсенето и тенденциите, можете да определите какво искат клиентите и какви ползи очакват. По този начин можете да разграничите собствения си продукт от услугите на конкурентите и да спечелите доверието на потребителите и платежоспособното търсене.

Маркетингът помага да се определят най-добрите цени

Част от маркетинговата стратегия е да се установи справедлива цена за фирмените услуги въз основа на информация, получена от пазарни изследвания. Ако установите, че клиентите искат висококачествен, висок клас продукт, ценовата стратегия може да изисква компанията да продава услуги на високи цени, които създават възприемана елитна стойност. Ако целевият ви клиент възнамерява да се пазари съзнателно и е готов да купува повече на по-ниски цени, стратегията на ценовата компания на компанията трябва да включва отстъпки и допълнителни предпочитания.

Маркетингът изгражда по-добро разпределение на продуктите

След като малкият бизнес позиционира продукта си на целевия пазар, собственикът на компанията ще може да избере ефективни канали за продажба, които ще увеличат максимално печалбите на компанията. Маркетинговата ефективност се определя дълбоко чрез разбиране на клиентската база. Младите хора ще предпочитат онлайн продажбите с разплащания с карти в онлайн магазина. По-възрастните клиенти предпочитат директна комуникация и следователно се нуждаят от офис и персонал на предните офиси. Доста често, например, в индустрията на гостоприемството, трябва да прибягвате до услугите на дистрибутор. Това е продиктувано от необходимостта да се обхване много широка география на потенциалните купувачи.

Маркетинг за комуникация

Колкото повече трябва да достигнете до потенциални потребители, толкова повече комуникационни канали трябва да ангажирате. Без стратегия по-вероятно е парите за реклама да бъдат пропилени. Трябва да знаете какъв тип медийни канали предпочитат клиентите, когато е препоръчително да се правят рекламни публикации и т.н.

Конкурентно предимство чрез маркетингова стратегия

Стратегическото управление на бизнеса е концепция, която обхваща маркетинговите, обслужващите, продажбите и финансовите цели на бизнеса. Да имате стратегически маркетингов план означава да разберете какво се очаква от компанията и как да се придвижите към вашите цели.

Когато една компания има стратегически маркетингов план, нейните отдели и служители могат да работят по-добре помежду си, защото всички работят по една задача, която всички разбират.

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • 4 × 3 =