Грешка 1. Целите на бизнеса са известни на всички

Често се сблъскваме с това, че целите на бизнес мероприятието се формулират в обобщен вид: „увеличаване на продажбите“, „повишаване на лоялността“ и т.н.

B2B-activities

B2B-мероприятия 

Три типични грешки, три решения и шест оригинални идеи

Практиката показва, че не трябва да се разработва ефективно мероприятия, имайки такива цели! Важно е да се идентифицират конкретни, измерими и реалистични цели. Когато целта е „повишаване на лоялността“ трябва да се отговори на въпроса: „Какъв тип лоялност, какво точно искаме да постигнем от аудиторията посредством това мероприятие?“.

Решение

Оценка на ефективността на специалното събитие може да се направи само когато ясно са определени критериите за ефективност преди провеждане на събитието. Целите трябва да бъдат измерими, достижими и определени времево. Например, формулировката „за събитието трябва да разберат „ X“ човека, „на мероприятието трябва да дойдат „Y“ количество хора“, „освен това, ние трябва да получим определено количество и качество контакти“ – такива формулировки на целите са напълно измерими.

Така, голяма мебелна компания планира юбилейно събитие. При обсъждането на задачите за събитието се изяснява, че през последната година, въпреки растежа и развитието на производствения капацитет, продажбите са намалели. Докато компанията стартира нова продукция и изгражда нови офиси, обръщат малко внимание на клиентите и нарушават сроковете на доставките. В резултат на това дилърите са отишли при други доставчици. Затова те организираха мероприятие, насочено към възстановяване на отношенията с търговците, които бяха поканени от цялата страна.

 

Грешка 2. Не е важно „как“, важно е „какво“

Директорът по маркетинг на компания N и ръководителя на компанията установяват, че продажбите им падат: „Продажбите ни падат! Нека да поканим партньорите на корпоративен семинар, ще разкажем за нас“ – предлага собственика. И директора по маркетинг провел семинара. Според очевидци, участници на събитието, те цял час им разказвали защо трябва да работят с компания N. Било скучно, всички искали да спят… Затова после ги нахранили и ги оставили да се приберат у дома.

Типичен случай: B2B-събитие е създадено като пряка платформа за продажби. Атака в челото на принципа „ Ние дойдохме при вас за час, бързо ни заобичайте!“. По някаква причина някои не разбират, че не е важно само какво ще кажеш на партньора, но и формата на съобщението. Събитие в нестандартна „опаковка“ поддържа интереса на потребителите, възхищение, наслада, усмивка … но компаниите предпочитат да спестят пари, без да инвестират ресурси в разработването на концепции за събития. Не е тайна, че първоначалния бюджет често е съкратен в процеса на преговорите, парченце отрязва ръководителя, друго някой друг… Изходът не е това, което е било замислено първоначално, без нужните акценти и компоненти. Гостите се забавляват, а седмица по-късно забравят на какво точно беше посветено събитието. Резултатът? Фирмите спестяват и се оплакват: мероприятието е неефективно. Отново спестяват и отново се оплакват за отсъствие на резултат.

Да, креативността не е евтино удоволствие. Но реалните ползи, произтичащи от концепцията за събитията са с няколко нива по-високи от резултатите от редовите дейности. Проверено е на практика.

 Решение

Бизнес събитието със сигурност трябва да бъде концептуално. Създаването на ярко събитие с оригинална концепция е един верен път към това, вашите партньори да ви харесат, да завоювате техните души и….да получите договори. Мероприятието също така може да бъде разделено на два блока: официален и развлекателен.

„AstraZeneca“, световна марка в областта на разработката, производството и продажбата на рецептурни лекарствени средства, организирала за жените лекари презентация на гастроентерологични продукти. За да завоюва сърцата на женската аудитория, било решено да се проведе Master Class по приготвяне на класически японски рулца.

В японския ресторант, след лекторската част, главния готвач разкрива тайните на правилното приготвяне на две класически рула. След това всеки желаещ можел лично да се пробва в ролята на японска домакиня. Повече от 40 медици, няколко десетки приготвени рулца! Лекарите били напълно удовлетворени и си тръгнали с благодарност.

Грешка 3. Това са само детайли

Концепцията на събитието не е панделка, украсяваща проекта. Концепцията създава емоционална връзка между компанията и потребителите, формира ясен образ на марката.

Реален случай от практиката. Строителна компания се позиционира като недеждна и социално отговорна. На изложба, посветена на жилищни обекти, компанията представя едно красиво, но грубо момиче. На щанда идва жена на средна възраст с молба да и бъдат разяснени условията на ипотеката. Момичето веднага и казва, че тя е стара и не и трябва ипотека. Представете си картината: „умира“ всичко на стенда, а част от посетителите мигновено се изпаряват.

 

Решение

При организиране на бизнес мероприятия всичко трябва да бъде изградено на едно ниво и да съответства на имиджа на марката.

Обърнете особено внимание на избора на мястото за мероприятието. Презентацията на ново лъскаво списание за активни участници на светско парти се състоя в затворен клуб VIP-клас в класически стил от 19-ти век.

Помислете как най-добре да поканите участниците. Анонсирайки обучителен семинар на инвестиционна компания, промоутъри в  строги костюми отивали до скъпите автомобили и лично раздавали поканите. За насърчаване на ново направление, ресторант напечатал покани за клиентите на кутия с пица.

Имайте предвид, че потребителите все по-малко се вълнуват от класическите подаръци. На презентацията на нови контактни лещи, приятен сюрприз за лекарите офталмолози станали груповите и индивидуални фотосесии с подарък – снимка за спомен. Така компанията-организатор на семинара демонстрира: ние правим света по-ярък. А за веригите аптеки било важно да се увеличи лоялността на потребителите за сметка на VIP-обслужването. По време на специална кампания „Корпоративна аптека“ промоутърите идвали в офисите и подарявали карти за намаление отделно за всички служители и специална VIP карта за „първият човек“ на компанията.

Трудно? Не се отчайвайте!

B2B-мероприятията често са единствената възможност за компанията да се срещне лице в лице с клиентите. Избягвайте типичните грешки при изготвянето на бизнес мероприятия. И тогава партньорите ще ви оценят.


Ние ценим Вашето време …

 

Dream Agency – Event Managament , Entertainment & Advertising

Реклама и PR  | Организиране на събития | Организиране на Рекламни кампании, Промоции, Дегустации.