Комплексната реклама – какво е това? Комплексна, това означава обединяване на различни рекламни медии, които взаимодействат и работят заедно.
Работи принципът: видях, чух, прочетох, харесах, възползвах се, купих…
Главното е целта и смисъла на комплексната реклама, удачната креативна концепция и компетентен интегриран медиен план. Всичко трябва да се направи, така че потенциалната Ви аудитория да бъде обхваната от всички страни от вашата реклама и да събуди желанието за действие.
Единният стил и дизайн на марката в рекламата, който минава през всички медии е правилното решение, насочено към разпознаваемостта. Периодът на рекламната кампания може да бъде различен: една седмица, два, един месец, една година и т.н., но е необходимо да планирате акцията предварително, за да имате достатъчно време за анализ и подготовка.
Целта и задачата: да повишите осведомеността за марката, да увеличите потребителския интерес към продукта, да увеличите продажбите, а за да направите това, трябва да запознаете голям брой целева аудитория с Вашите стоки и услуги.
Комплексната реклама – как работи тя?
Именно от правилният подход при разработване на рекламната кампания зависи много, в това число и престижа на компанията, разпознаваемостта и просперитета.
Днес има практически неограничено пространство за реклама: медиите, интернет, реклама по транспортни средства, външна реклама, флаери, листовки и т.н.
За да се постигне ефективност на една рекламна кампания, е необходимо да се измисли, разработи и създаде продукт, компания или услуга в един стил и дизайн, който след това ще премине през цялата известна медийна реклама.
Рекламната кампания е най-непредсказуемата по резултати и разходи на компанията. Много рекламни агенции предлагат комплексно провеждане на рекламна кампания. Комплексната реклама е система от мерки, насочени към определяне на мястото и времето за нанасяне на информационен удар.
Комплексната рекламна кампания трябва да порази въображението на потребителите, да ги застави да вземат решение за покупка. Основната тайна на успеха е да се съсредоточите върху нуждите на целевата аудитория, както и стремежа напълно да ги удовлетворите. В допълнение към оценката на нуждите на потенциален потребител, трябва да знаете и неговите съпътстващи интереси, вкусове и предпочитания. Препоръчва се да се определят периодите от време, в които рекламната кампания ще има максимален ефект.
Рекламната кампания е сложен многоетапен процес, голям брой фактори оказват влияние върху резултата от проекта. Пакетът от дейности включва:
- проучване на пазара и разработване на маркетингов план;
- развитие на корпоративния стил на компанията;
- идентифициране на нуждите на целевата аудитория;
- изготвяне на подробен график за преминаване на рекламна информация в медиите;
- създаване на идеята за рекламен продукт;
- реализиране на творчески идеи;
- поставяне на рекламни продукти.
Ефективната рекламна кампания може да се проведе чрез различни медии, включително улична реклама и интернет. Комплексната рекламна кампания може да обхваща само един рекламен носител, където сложността ще се прояви в разработването на гореспоменатите мерки с фокус върху определен отрасъл. Важното е форматът на проекта да не навреди на имиджа на компанията.
Комплексната рекламна кампания е услуга за широк кръг от рекламодатели, от солидни компании до млади компании, които току-що са започнали своята дейност.