При промо-акции не мъчете търговците на дребно и промоутърите – това е опасно!

promo - aktsii

Оптималната продължителност на промо-акции е 3-4 седмици. През това време наистина е възможно да се покрие ефективен брой магазини, без да се загуби първоначалния ентусиазъм.
Когато изчислявате продължителността на промо-акцията, помнете за умората на персонала. Обикновено, акция в магазин, която продължава повече от две седмици, вече не предизвиква интерес в потребителите. Те просто свикват с нея, а търговците се изморяват.

Още по-опасна е умората на промоутърите от промо –акцията. Промоутърите са млади хора, които могат да работят интензивно и активно за кратко време, след това се уморяват, губят темпото си. Този ефект почти винаги се забелязва след 4 седмици. За поддържане на активността през време на акцията е необходима ротация на персонала.

Това също е важно, когато имате ограничен брой набори от промо-форми или искате да се движите от точка на точка, за да покриете голям брой магазини. При дългосрочна промоция започнете да работите с един персонал, и завършете с друг. Премествайте промоутърите от магазин в магазин, набирайте нови промо – групи.

Ефектът на умората засяга и вашия собствен персонал, и основния персонал на агенцията, координиращ акцията. Вниманието на служителите неизбежно отслабва, контролът става чисто номинален.

Ето защо, когато провеждате дълга промо – акция, правете я на два етапа, като между тях направите прекъсване, най-добре от две седмици. Това ще подпомогне да се поддържа ефективността на акцията на по-високо ниво.

Оптимални дни и време за промо-акции

Най-добрите дни за промоцията са четвъртък, петък и събота. През тези по-голямата част от хората правят седмични покупки на продукти. Провалените акции обикновено са понеделник и неделя, когато посещаемостта на клиенти е ниска. Вторник, сряда – това са междинни дни, по принцип те могат да бъдат включени в графика.
Ако искате да предадете послание на вашите целеви потребители на улицата, в местата за разходка и свободното време, тогава е по-добре да го направите в петък, събота и неделя, в по-ранно време.

Ако говорим за работни часове, тогава провеждане на промо – акции в off-trade (магазини) в четвъртък и петък, оптималното време е интервалът от 16 до 20 часа. В събота пикът на потребителската активност се наблюдава няколко часа по-рано, а в неделя е между 12-14 часа.

Оптималната продължителност на рекламния ден е 4 часа. Толкова промоутърът е способен да работи ефективно и енергично. Ако потокът от посетители не е много интензивен, промоутърите могат да издържат и 5 часа. Не е необходимо да залагате повече – ще започне рязък спад на ентусиазма.

Важно е да вземем предвид финансовия въпрос. Независимо от факта, че на промоутърът обикновено плаща на час, се взема предвид и размерът на приходите на ден.

Когато планирате промо – акции е добре да имате предвид тези факти, ако искате вашата промо – акция да бъде успешна!

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • twenty − fifteen =