Сега производителите на стоки и услуги могат да ги произвеждат много по-ефективно от всякога, което означава, че доставките често надвишават търсенето. Тъй като потребителите имат голям избор от продукти, производителите трябва да ги етикетират вербално (включително букви, думи и цифри) и графично (чертежи, емблеми, символи), което е неразделна част от бранда.
Цената е паричният еквивалент на продуктите на производство, които са установени от продавачите. Цената на продукта трябва да включва всички разходи за неговото производство, разпределение, популяризиране и очаквана печалба. Освен това, цената може да формира имиджа на продукта, да насърчава повече продажби от конкуренцията, както и да принуждава купувачите да пазаруват в определени моменти.
Например, много високата рекламна цена на Porsche създава образ на изключителна кола, а относително ниската цена на Mazda Miata се възприема от мнозина като проява на достъпност на автомобила. Киносалоните често предлагат билети с намалени цени за филмите в делничните дни, за да запълнят залите.
Процесът на доставка на продукти от производителя до купувача се нарича дистрибуция. Дистрибуцията обикновено се осъществява чрез маркетингови канали: от производител до търговец на едро, след това до търговци на дребно, и едва след това до купувачи. Организацията на транспортирането и опазването на стоките, всички свързани с тях отпадъци, както и търсенето на нови възможности са част от процеса на разпространение.
Ако продуктът току-що е навлязъл на пазара или търси нови пазари, винаги е добре да организирате рекламна кампания, която ще предостави на купувачите изчерпателна информация за това къде и на каква цена можете да закупи продукта.
Например, производителите на електроуреди често в рекламата предоставят безплатен телефонен номер, на който може да се провери дали има наличен продукт на склад; Собствениците на хотелска верига често разпространяват брошури, изброяващи всички градове и курорти с техните офиси.
„Promotion“ включва използването на редица методи и техники за комуникация с клиенти и потенциални клиенти на даден продукт или услуга. На този етап започва рекламата. Заедно с личните продажби, връзките с обществеността и продажбите, рекламата е една от четирите категории „промоция“. Личната продажба е личен контакт на продавача с потенциален купувач, по време на който продавачът се опитва да убеди купувача в необходимостта от покупка. Този тип „промоция“ играе голяма роля в продажбата на скъпи стоки, като автомобили или самолети.
Public relations представляват връзката между бизнеса и медиите, към които принадлежат пресконференциите, на които се обявява политическият курс, обявен в медиите за подобряване на събирането на пари и прессъобщение за запазване на имиджа на кампанията.
Разпродажбата е изключително важна за много съвременни фирми. Купони и отстъпки са само две често използвани техники за продажба. А рекламата не е лична комуникация на продавача и потенциалните купувачи, която се случва в медиите.