Супервайзър от английски означава „наблюдател“ (supervise – наблюдава, контролира). Супервайзър в BTL-маркетинга е човек, който води група от промоутъри и търговци. Като правило, супервайзър е човек, който е работил като промоутър или мърчандайзър, познаващ спецификата на работата „отвътре“.

Profesia- Supervayzar

Това е комплексна професия: в нея се съчетават специалност на учител, треньор, продавач, аналитик, икономист и много други. По тези причини към кандидата трябва да се предявяват много високи изисквания: възраст над 25 год., висше образование, опит в работата минимум една година, в повечето случаи наличие на автомобил. За супервайзъра са много важни лидерските качества и умението да организира компетентно работата на групата. Следователно, човек, който работи като такъв, трябва да има висок професионализъм в подбора на кадри и добра интуиция. Защото формирането на екипа е основното, а без него не може да се постигне основната цел – да се увеличат продажбите.

Идеалният е кандидат е този, който също така има умения за планиране и системно мислене – способността да вижда ситуацията като цяло и да прогнозира нейното развитие. Трябва да знае отлично структурата и техниката на продажбите, да може да преговаря,  да познава спецификата на пазара и основните принципи на мърчандайзинг. Той трябва да има такива лични качества като комуникативност, наблюдение, устойчивост на стрес, точност, способност да работи в напрегнат режим.

Можем със сигурност да кажем, че в организацията на бизнеса функциите на супервайзър преди това са били изпълнявани от бригадири, но разликата между тях е в това, че майсторът е работеща специалност, а супервайзърът е специалист по управление на персонала.

Доходът на супервайзърът по правило се състои от фиксирана заплата и процент от продажбите на неговата група. Много работодатели предоставят на своите служители мобилен телефон за услугата или поемат определена част от разходите, когато използват лично оборудване, компенсират използването на личния си автомобил или плащат за обществен транспорт.

Обикновено агенции, рекламни маркетингови компании или фирмени дилъри провеждат специални обучения за нови служители, преподават им основите на професията, като се фокусират върху западния опит.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • three × one =