Днес социалните мрежи са много популярни сред хората, запознати с интернет. Интернет потребителите прекарват много време онлайн, обменяйки съобщения, видеоклипове и снимки и други неща, както и виждайки вашата реклама в социалните мрежи.
Социалните мрежи нямат нито времеви, нито териториални рамки, благодарение на което вие можете да се доближите до роднините, приятелите или познатите си, които в момента са далеч от вас.
Социалните мрежи и техните характеристики са идеална рекламна платформа за различни видове промоции. Партизанският маркетинг се отличава с пряк контакт с потенциални клиенти или представители на целевата аудитория. Контекстната или банерна реклама изисква присъствието на потребители, които прекарват часове в чата онлайн.
За ефективното използване на такива мрежи за рекламни или PR цели е необходимо да се разгледат техните специфични видове.
Така че една социална мрежа е общност от интернет потребители, обединени от общи интереси. Връзката между тях се осъществява чрез обмен на съобщения или вътрешна поща.
Сега ще преминем към видовете реклама в социалните мрежи.
Контекстна и банерна реклама. В зависимост от продукта, който се рекламира, такава реклама се публикува според целевата аудитория. Така че банер с реклама на храна за кучета е по-добре да се постави в подходящата мрежа, предназначена за кучета или домашни любимци. В тази връзка е необходимо ясно да се определи целевата аудитория и нейното местоположение. Трябва да разберете, че фокусирането само върху банерната реклама в социалните мрежи не е много ефективно, така че вашата рекламна компания трябва да бъде интегрирана.
Днес, така нареченият партизански маркетинг, където се осъществява пряк контакт с потенциални клиенти, придоби голяма популярност. Субективното мнение получава повече доверие от другите видове реклама в медиите. Тук се използва човешкия фактор.
Рекламодателят или рекламният специалист използва „профила“ на измисления потребител, чиито данни се различават от целевата аудитория (възраст, изображение, пол). Такъв „персонаж“ живее пълноценен живот в мрежата. Честото наблюдение ви позволява да намерите подходящите моменти за скритото въздействие върху потенциалната клиентела.
Например, потребителите сравняват продукти, чийто образец ни принадлежи. И тук настъпва момента, когато можем да повлияем на избора в полза на нашия продукт. По правило мнението на „незаинтересованият“ потребител е по-важно от официалната реклама. И докато партизанският маркетинг не е идентифициран, действайки активно, но акуратно можете да постигнете голям успех в тази посока.
Интернет е пълен с приложения в социалните мрежи, особено групите във Фейсбук, някои имат огромна аудитория, а компаниите ги използват за популяризиране на техните услуги или продукти. Някои специално поръчват своите флаш приложения за социални мрежи, като по този начин привличат дългоочаквана целева аудитория. Тази реклама е много ефективна, въпреки че изисква значителни инвестиции. Първоначалният етап от развитието на бизнеса често не може да си позволи да харчи толкова големи суми за реклама.
Ефективността на извършената работа в социалните мрежи се оценява чрез преброяване на общия брой рекламни контакти, преходите на потребителите на социални мрежи към сайта на популяризираната компания.