Според проучване на консултантската компания Tata Consultancy Services (TCS), 62% от най-успешните SMM бизнес проекти реализират маркетингови кампании в социалните мрежи въз основа на тяхната възвръщаемост на инвестициите (ROI).

Те изчисляват възвръщаемостта на инвестициите и постигат положителни стойности на този показател. Благодарение на това бизнесът превръща SMM в ефективен инструмент за брандиране, увеличавайки обсега на аудиторията, разширявайки клиентската база и водещото поколение. Проучването на TCS идентифицира шест основни фактора за успех на марките в социалните мрежи. Имайки предвид получените данни, можете значително да увеличите ефективността на собствените си SMM кампании.

SMM трябва да носи на бизнеса успех

Практически всеки бизнес реализира маркетингови кампании в социалните мрежи. Предприятията създават обществени групи, публикуват съдържание, привличат абонати по един или друг начин. Въпреки това, не всички проекти измерват ROI на SMM кампаниите и техните отделни компоненти. Всъщност те харчат ресурси за различни видове дейности в социалните мрежи, не разбират значението им за бизнеса и дори не се опитват да го направят.

През третото тримесечие на тази година консултантската компания TCS проучи SMM кампании на марки, опериращи в Европа, Северна и Латинска Америка и Азиатско-тихоокеанския регион. Специалистите на компанията са идентифицирали ключови фактори за успех в SMM. Използвайки данните, получени в хода на проучването, ще увеличите възвръщаемостта на маркетинга в социалните медии и ще направите вашите SMM кампании по-ефективни.

Шестте основни фактора на успешния SMM са изброени по-долу.

  1. Прозрачност на бизнеса

Този термин се определя от откритостта на организацията, нейната готовност да споделя информация с потребителите. Тази концепция включва и способността и желанието на служителите на компанията да комуникират лично с клиентите.

Например, топ-мениджърите на две трети от Fortune 500 марките въобще нямат никакви акаунти  в социалните мрежи. Това намалява откритостта на бизнеса. Активното участие на вземащите решения и ръководителите на компании в дискусиите в социалните медии показва на публиката, че марката оценява и слуша своите клиенти.

Според TCS средно 30% от марките оценяват мнението на социалните последователи за компанията и нейните продукти. За най-успешните марки в SMM този показател е 89%.

Маркетингов съвет: бизнесът трябва да демонстрира откритост в социалните мрежи и да даде възможност на потребителите да изразят мнението си. Компанията също трябва да се вслушва в мнението на своите клиенти.

 

  1. Използване на различни социални платформи

Успешните марки на SMM използват различни социални платформи. По-специално, 66% от лидерите на SMM управляват корпоративния блог, а 65% имат специални мобилни приложения за потребители на социални мрежи. 47% от успешните марки имат канал в YouTube или други видеохостинги.

 1

Най-популярните сред успешните брандове социални платформи

 

Петте най-популярни световни марки за социални мрежи включват Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube и Google+.

Маркетингов съвет: за да успеят в SMM, марките трябва да имат бизнес страници в социалните мрежи, да имат корпоративен блог и YouTube канал.

 

  1. Инвестиции в СММ

Популяризирането в социалните мрежи изисква инвестиции. Не става дума само за пари, но и за времето и усилията на служителите на бранда. Успешните компании в SMM също инвестират в специален софтуер за работа със социални медии. И накрая, марките не пестят средства, за да получават съвети от квалифицирани експерти в областта на промоцията в социалните мрежи.

Успешните компании увеличават инвестициите в SMM.

Маркетингов съвет: За да получите реален и измерим резултат от популяризирането в социалните мрежи, инвестирайте в това направление на маркетинга.

 

  1. Наличие на екип, отговорен за SMM

Най-успешните в SMM брандове имат служители, които отговарят за работата в социалните мрежи. Близо половината от брандовете осъществяват кампаниите в SMM централизирано, докато професионалистите от социалните мрежи се намират в централния офис. Около 22% от фирмите имат експерти в областта на SMM във всяка регионална единица.

Една трета от респондентите, участвали в проучването TCS, имат по-малко от 10 щатни служители, отговорни за SMM. 17% от брандовете имат в своя персонал повече от 100 такива специалисти. Средно успешните SMM компании използват 56 професионалисти, работещи със социални мрежи.

 

Маркетингов съвет: когато планирате персонала си за следващата година, помислете за позицията на експерт в социалната мрежа. Това ще увеличи ефективността на вашите SMM кампании.

 

  1. Привличане на служители от неосновни отдели за комуникация в социалните медии

По-горе беше отбелязано, че успешните в SMM брандове имат специалисти в своя персонал, които са отговорни изключително за популяризиране в социалните мрежи. Въпреки това водещите компании привличат експерти от други отдели за комуникация в социалните мрежи.

От решаващо значение е последователите на бранда в социалните мрежи да имат възможност да се свържат с маркетолози, специалисти за поддръжка на потребителите и търговци на дребно. Комуникацията с представители на други отдели също помага на абонатите да получат важна информация.

Например 16% от брандовете насърчават своите мениджъри по човешки ресурси активно да комуникират в социалните мрежи. По-подробна информация е показана на илюстрацията.

 

2

 

Счетоводителите и адвокатите също се занимават със СММ

Маркетингов съвет: помолете всички служители на вашата компания да подкрепят SMM събитияta. Подобна подкрепа може да стане отговор на въпроси, свързани с профила, публикуването на важна информация и лайкове.

 

  1. Измерване на възвръщаемостта на SMM кампаниите

Най-успешните марки в SMM задължително измерват ефективността на популяризирането в социалните мрежи.

Близо 40% от търговците на дребно постигат положителна ROI на маркетинговите кампании в социалните медии. Почти всяка пета компания има отрицателна възвръщаемост на инвестициите. В същото време 44% от фирмите не измерват ефективността на инвестициите в SMM.

 

 3

Важно е да се измерва ROI

Маркетингов съвет: измервайте възвръщаемостта на инвестициите в SMM. Това ще увеличи ефективността на маркетинговите кампании.

 

Какво ви е необходимо за успешното популяризиране на бизнеса в социалните медии

Успехът на SMM кампаниите зависи от готовността на вашия бизнес да общува с потребителите в социалните мрежи. Само прозрачни организации успешно привличат абонати и формират лоялни общности. Марките, които успяват в социалните мрежи, имат в своя персонал специалистите по SMM, и насърчават служителите на не профилните отдели да участват в маркетингови кампании.

Готовността да инвестирате в SMM и да измервате ефективността на маркетинговите усилия се отнася към критично важните фактори за успех. Почти две трети от брандовете, които успешно прилагат SMM кампании, измерват ROI и постигат положителни стойности за този индикатор.

 

 

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • nine + 13 =