Големите компании увеличават ежегодно бюджетите си за интернет маркетинг и присъствие в Интернет, за разлика от тях, малките предприятия не се стремят особено да инвестират пари в тази посока. Според изследването на Джоузеф Алфуби, има три общи мита сред предприемачите, които влияят върху поведението им. Ще ги разгледаме.
Мит 1 „Моят бизнес не се нуждае от интернет маркетинг“
В известната рекламна платформа на Google има директория с хиляди рекламодатели от стотици различни сфери, от самолетостроене до малки адвокатски кантори. Ако има нещо за продажба, независимо дали става дума за продукт или услуга, и ако потребителите го търсят, то задължително трябва да бъде представен в интернет. Сега огромен брой хора търсят не толкова самия продукт, колкото описание за него и отзиви. В интернет търсят всичко, както тежко промишлено оборудване, така и фризьорски салон близо до дома. Четат коментари за продукти и услуги, пишат своите впечатления за тях. Интернет се превръща в мощно оръжие, както във формирането на лоялност, така и в очернянето на определени фирми.
По-добре е информацията за вашите продукти да бъде контролирана от вас, а не от потребителите и не забранявайте и за конкурентите. В допълнение, още един плюс е възможността да се намери купувач, който в други случаи не може да бъде получен.
Мит 2 „Интернет маркетинг е твърде скъп“
Известно е, че малките предприятия са чувствителни към разходите и се опитват да получат максимална ефективност от всеки инвестиран лев. Но сравнявайки бюджетите за офлайн и он-лайн реклама, печалбата остава същата. Интернет рекламата ще ви позволи да достигнете до точна целева група за стотинки, докато пресата или радиото е допълнително заплащане за ненужни контакти.
Например във Facebook можете да изберете да показвате реклами по такива характеристики като регион, възраст, интереси, длъжност.
Какви други видове реклама са в състояние да уловят тази аудитория за толкова малко пари? Публикация в бизнес списание струва няколко пъти повече от рекламата в интернет, а не може да обхване толкова голяма целева аудитория. Ако сравните бюджетите за PR и изграждане на марката, които все още работят в Интернет пространството е много по-евтино, отколкото в други медии. В допълнение, скоростта на организиране на рекламни кампании ви позволява бързо да реагирате на промяната на поведението на потребителите.
Статистиката подробно показва кое рекламно съобщение работи, и кое не, което позволява кампанията да се разсрочи дори да е в средата на нейното провеждане. Всичко това влияе на едно – вие спестявате пари, които при други видове реклама бихте хвърлили на вятъра. Дълбоко погрешно е да се говори, че интернет маркетинг е скъпо удоволствие.
Мит 3 „Интернет компаниите не са надеждни. Не знам на кого да се доверя.“
Малките фирми нямат големи бюджети. Ето защо всяко решение в областта на инвестициите трябва да бъде правилно. Често предприемачът не знае кого да избере на пазара на интернет услуги, затова решава, че е по-добре да не поема рискове. Разбира се, с това решение той спестява пари, но в същото време съкращава част от пазара и купувачите от бизнеса си. В дългосрочен план това може да е критична грешка. Така че е по-добре да започнете да откривате този пазар за себе си.
Ако нямате опит в избора на доставчик за интернет решения, помолете за съвет приятели. Вижте портфолиото на компании, обадете се на техните клиенти – дали те са доволни от качеството на тези услуги. Прочетете отзивите във форумите. Интернет е много по-тесен, отколкото си мислите. Ако фирмата има лошо качество на услугите – лесно можете да разберете това.
Главното е да разберете, че интернет позволява да оптимизирате и намалите разходите на вашата компания. И колкото повече избягвате това, толкова по-големи толкова по-големи са шансовете да останете извън борда на пазара, отстъпвайки място на конкурентите.
Всяко събитие, добро или лошо, е част от пътя, по който вървим. Трудностите създават характера, който е необходим, за да реализираме нашите мечти. Всичко е в перфектен баланс.