Определяне на основните цели на рекламната компания
Стратегията се разработва чрез обща маркетингова програма, основана на цели и задачи. Например, целта на маркетинга е да увеличи търсенето, а след това целта на рекламната компания е да окаже влияние върху клиента, така че той да иска да придобие рекламирания обект.
Рекламата ви позволява максимално да информирате аудиторията за рекламирания обект и да го представите в по-благоприятна страна. Важно е в процеса на рекламната компания да се следи нейната ефективност, за да може процеса да се коригира навреме. Цялата рекламна кампания е стандартна схема: планиране – организация – мотивация – контрол.
Преди да определите основните цели, трябва да оцените и анализирате потенциалния пазар на продажбите и нуждите на клиентите. Основната цел е да се убедят потенциалните потребители за полезността на рекламирания обект и не натрапчиво да ги накарате да осъзнаят, че имат нужда от този продукт.
За да зададете цели, трябва да анализирате:
- Как ще протече процесът на вземане на решения от целевата аудитория за придобиване на рекламирания обект и стъпките на този процес;
- Потенциалният клиент, на който влияе рекламата. Трябва да разберете на кого и как трябва да повлияете, за да постигнете поставените цели, какъв трябва да бъде резултата от поставените задачи;
Рекламната компания преминава през следните етапи в определянето на целите:
- Предварителни изследвания на потенциалния клиент – съставяне на портрет;
- Изучаване поведението на потребителите;
- Анализ на позицията, която рекламираният обект заема на пазара;
- Анализ за информираността на хората за рекламирания обект;
- Проучване на маркетинговата активност на конкурентите.
Стратегии за провеждане на рекламната кампания
Разработването на стратегия е разработване на общ набор от мерки, насочени към постигане на целите на компанията.
Стратегията на рекламната компания включва:
- Техники за влияние върху потенциалния клиент;
- Обяснение на избора на средствата за масова информация;
- Определяне на основните етапи на рекламната кампания;
- Разпределяне на общият бюджет;
- Поставяне на срокове;
- Прогнозиране на резултата.
Една добре разработена стратегия може да засили ефекта от рекламата и ще даде възможност да се спестят пари. Заедно с разработването на стратегията се развива творческа концепция. Целите на стратегията могат да бъдат променени, така че стратегията трябва да бъде постоянно повтарящ се процес.
Стратегията се разработва в съответствие с определен план:
- Определяне на потенциалния клиент;
- Поставяне на ясна цел;
- Разработване на творческа работна идея;
- Определяне вида на рекламата.
- Определяне на сроковете;
- Изчисляване на бюджета;
- Изготвяне на задълбочен план по стъпки с всички нюанси;
- Организиране на работния поток на всички участници;
- Обобщение на рекламната компания.
Въз основа на стратегията се планира общият план на събитието. Отчитат се конкретни средства за масова информация и видове реклами, стойност. След това е разработка, съгласуване и изготвяне на рекламата. Последните етапи са изпълнението на разработената програма, предоставянето на доклади и анализ.