Как и за какво мислят потребителите? Независимо, че за маркетингови изследвания се харчат огромни суми пари, до 80% от предлаганите нови продукти на пазара страдат от пълно фиаско? Защо на етап маркетинг потребителите говорят едно, но действат абсолютно различно на пазара.
Изследванията доказват, че потребителите не знаят какво искат. Потребителите взимат своите решения и отговарят на рекламите, основавайки се повече на несъзнателни процеси, отколкото на съзнателно, рационално решение.
Очевидно има взаимодействие на съзнателни и несъзнателни процеси, които са движещата сила, когато става въпрос за реакцията на рекламата и вземането на решения за покупката.
Факторът отделна личност/темперамент също присъства в мисленето и поведението на потребителите. Хората с умерени екстровертни черти обикновено реагират по-позитивно на рекламата, а интровертите много трудно се поддават на влиянието на рекламата.
Причината може да е, че интровертите обикновено са натоварени с индивидуални дейности, които са по-малко зависими от външни фактори. А екстровертите, като правило, се зареждат от външни фактори, като социалния статус, социалното взаимодействие, отношенията между връстници и социалната стойност на продуктите и услугите.
Интровертите обикновено са по-зависими от вътрешни фактори, които могат да бъдат анализирани и обработени. Те действат въз основа на факти, информация и вътрешни убеждения и нагласи.
Ето защо трябва да разработите демографски профил на вашия идеален клиент. За този профил можете да разработите рекламни и маркетингови кампании, които ще „захранват“ подсъзнанието на потребителите.
Маркетолозите трябва да могат да включват елементи, които се основават както на съзнателните, така и на несъзнателните умствени процеси на целевите потребители.
Несъзнателните елементи са музика (проучванията показват, че музиката е много важен фактор при оформянето на положителна реакция на рекламата), цвят, графика и движение. Съзнателни елементи – текст, глас, оферти за продукти, купони.
Отделете време да изучите и разберете идеалния си клиент и да адаптирате рекламата към неговата личност и несъзнателни процеси. Във вашата маркетингова кампания трябва да осигурите комбинация от съзнателни и несъзнателни елементи, свързани с различни медии и личности на вашите клиенти.
Рекламата изразява атмосферата в обществото, тенденциите, идеите, към които се стремят хората в дадена страна. Ефективната реклама отразява ценностите на аудиторията, към която е насочена.